Bücher browsen fördert den Verkauf!!!

Wovon ich schon immer überzeugt war, ist nun nachweisbar, wie Pressemeldungen von der Buchmesse andeuten:

At the Frankfurt Book Fair2009, new data on how readers have sampled book content online over the past 18 months points to the changing nature of how book selection is conducted by consumers. That’s according to LibreDigital, which has powered more than 500 million page views of sample book chapters and content for some of the world’s top publishers, authors, retailers and social networking sites.

„We know that allowing readers to preview book chapters before buying has a positive impact on both print and eBook sales,“ said Russell P. Reeder, President and CEO of LibreDigital, Inc. „In the case of one well-known book publisher, one in three people who browsed decided to purchase the book online. As a result, leading publishers are increasing their use of online previews when planning promotional campaigns for both new and existing book titles.“

Verlage sollten also schnell bestrebt sein, Inhaltsverzeichnisse und eventuell Auszüge ihrer Bücher auf ihre Websites zu stellen, bei GoogleBooks oder anderen Diensten teilzunehmen usw.

Quelle:

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert